4 Şubat 2014 Salı

Evin Aktiviteli Halleri

T.  ile evde neler yapiyoruz. Maalesef evde her daim aktivite hazirlayip yapan anne degilim. Bunu yapan annelere gipta ile bakiyorum.

T. 10-11aylik iken ona uygun boya kalemlerinden aldim. Basta anne olarak tabi her zaman ki gibi cok hosuna gidecek ve kagitlari karalayacak diye bekledim. 'Hayir' hic te oyle olmadi. Kalemi eline aldigi gibi evirip cevirip  agzina goturdu. Ben bir kalem ile kendim kagida birseyler karaladim. Sonra o karalamaya calisti. Kalemin rastgele yerinden tutup rastgele hareketler yapti. Kaleme alismasi zaman aldi. Basta buyuk A3 resim defterleri aldik ama gorduk ki defteri degil masasini boyamak istiyor. Duvarlari ve kendi masa ve sandalyesini boyamasina izin verdik. Sinirlari sevmiyorlar ki o yaslarda sinirlari algilamalarini beklemek hata imis. T. 31 aylik ve hala sinirli boyama yaptirmiyoruz.

Sinirlamayin

10 aylikken gittigimiz doktor kontrolunde T.'nin elinde legolar vardi. Doktorumuz sinirlamaya yonelik yap-boz yerine legolar vb. oyuncaklara, sinirli boyama yerine kendi istedigini boyayabilecegi genis alanlar vermemiz gerektigi soylemisti.

Sonra ki aylarda devam ettigimiz oyun grubunda da uzman cocuklarla boyama yaparken asla ona mudahale etmemizi soylemisti. Mudahaleden kasit ona araba, cicek, bocek, gunes cizmemeliymisiz ki biz bunu basaramadik zira bu bilgiyi aldigimizda T. coktan bize cicek bocek cizdirmeye alismisti. Bunun sebebi cocuk buyukler kadar guzel ve ona gore mukemmel figur cizemedigi icin cizmek istemeyebilirmis. Oyun hamurlari icinde aynisini soylemisti kesinlikle kalip kullamamazinistemisti, hem hayal gucunu koreltmis hem de kendini kotu hissetmesine neden oluyormus. Bizden araba cizmemizi istediginde bir cizgi cizip birakarak "Iste araba bu benim arabam, sen nasil bir araba cizmek istersin?" gibi cumlelerle onu cesaretlendirebiliriz.

T. boya kalemi ile 10-11 aylikken, oyun hamuru ve parmak boya ile 18 aylikken tanisti. Oyun hamuru ve parmak boyayla yine 10-11 aylikken tanistirabilir, yogurtla parmak boya yaptirabilirmisim. Pancar suyu ile pembe / mor, ispanak ile yesil renkte yogurtlar elde edebilecegimi kesfettim. Oyun hamuru ile ilgili pek cok tarifi internette bulabilirsiniz. Makasi eline 24 aylikken almaya basladi.

Normal hamur ile oynamasini teklif ettigimde yine hic hevesli gorunmeyince ben de oyun hamuru yapmamistim ki cocuklar farkli dokulara karsi tepkili davranirmis. Baslarda hamura dokunmaktan hazetmiyorlar. Bunun gibi pek cok seye karsi tepkililer  kum, cimen, pamuk, kopuk, tuy gibi.

Kuma alismasi icin irmik ile oyunlar oynadik. Irmigi basina gecirdi, su ile karistirdi, elleri ile mincikladi, mutfagi ve kendini bu karisima buladi. (Benim icin mutfagin her ogun ve her aktiviteden sonra kirklanmasi kaniksanmis bir durumdu.)

Pamuga alismasi, yapiskan ile birseyler yapistirmaya baslamasi hep zaman aldi.

Cocuklarin ellrini sik sik islak mendillerle silmek onlarin kirlenmeye karsi tepki gelistirmelerine sebep veriyor. Yemek yerken, oyun oynarken, aktivite yaparken birakin kirlensin hemen ellerini temizlemeyin. Bu ayri bir basligin konusu olabilecek kadar onemli durum.

Nesneleri, dokulari tanimasi zaman alacaktir. Sevmedi diye hic bir seyi kaldirmayin ara ara teklif edin boylece hamurlarla oynamaktan, parmak boya yapmaktan zevk alacaktir.

Sevgiler,

TT

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder